Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stavba-Prostor-Město "Dostavba městského bloku"
Czapek, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o tvorbě návrhu novostavby bytového domu v městě Brně na parcele předpokládané k dostavbě městského bloku. Typologicky se zabývá současnými možnostmi navrhování pavlačových bytových domů, a implementací prostorově náročných obchodních ploch do městské struktury. Architektonicky zkoumá možnosti navrhování novostaveb kontextuálně s citací architektonického jazyka a tektoniky slohů minulých.
Nelineární analýza železobetonových konstrukcí
Král, Petr ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je provedení a vyhodnocení nelineárních analýz trámů, jež budou namáhány čtyřbodovým ohybem. Nelineární analýza bude provedena a vyhodnocena na třech modelech trámu, z nichž první bude z prostého betonu, druhý z železobetonu s výztuží umístěnou v oblasti tahových napětí a třetí z železobetonu s výztuží umístěnou v oblastech tahových a tlakových napětí. Obsahem práce bude vytvoření vhodných MKP modelů, provedení nelineárních výpočtů s použitím materiálového modelu z knihovny nelineárních materiálových modelů multiPlas v programovém prostředí výpočetního systému ANSYS a následné vyhodnocení výsledků. Vyhodnocení výsledků bude sestávat ze zhodnocení nelineárních analýz trámů a ze zhodnocení analýz trámů dle normy ČSN EN 1992 – 1 – 1 bez výztuže a s výztuží v daných variantách, dále ze srovnání nelineárních analýz trámů s analýzami trámů dle normy ČSN EN 1992 – 1 – 1 a nakonec ze zhodnocení podmínky plasticity, jež bude aplikována na trámy.
Optimalizace parametrů dynamické relaxace při řešení mezních plastických stavů konstrukcí
Poláček, Milan ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Účelem této práce je vytvoření výpočetního modelu rámové konstrukce. Zjištění zatížení, při kterých vznikají jednotlivé plastické klouby až do kolapsu konstrukce. Výpočet bude proveden pomocí programu RFEM s přídavným modulem RFDYNAM. Následně budou optimalizovány parametry dynamické relaxace, pro zpřesnění a urychlení výpočtů. Závěrem budou optimalizované parametry použity pro výpočet patrové rámové konstrukce vytvořené Ing. Janem Valešem včetně porovnání výsledků.
Výpočtová analýza kosoúhlého rovnání tyčí
Štourač, Vít ; Šebek, František (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
V dnešní době je na výrobky z hlediska kvality kladen stále větší důraz. Tato práce se zaměřuje na analýzu rovnání dlouhých polotovarů s kruhovým průřezem na kosoúhlých rovnačkách. Tento proces zvyšuje jakost polotovarů z hlediska jejich křivosti, protože tyto polotovary nedosahují po prvotním zpracování požadované mezní hodnoty. Křivost polotovaru je důsledkem zbytkové napjatosti, ta je při rovnání za pomoci plastické deformace materiálu přerozdělena tak, že se daný polotovar vyrovná. Práce analyzuje vliv natočení válců rovnačky na rozložení kontaktních tlaků mezi rovnaným polotovarem a válcem rovnačky. Dále pak autor analyzuje vliv vstupních parametrů programu rovnání na koncovou křivost rovnaného polotovaru. Za pomoci získaných zkušeností se pak snaží upravit některé vstupní parametry.
Identifikace parametrů elasto-plastických modelů materiálu z experimentálních dat
Jeník, Ivan ; Šebek, František (oponent) ; Kubík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikace křivky plastického zpevnění materiálu ze záznamu tahové zkoušky hladkého válcového vzorku. Nejprve je uveden teoretický základ nezbytný k řešení problému. Jsou definovány základní pojmy inkrementální teorie plasticity, popsáno provedení tahové zkoušky a zpracování jejích výstupů. Dále možnosti matematického vyjádření konstitutivního vztahu elasto-plastického materiálu, tedy samotné křivky zpevnění. Stručně je vysvětlen také mechanismus tvárného porušování materiálu. Je předložen přehled současně používaných metod identifikace křivky zpevnění materiálu z mechanických zkoušek, kdy napjatost není jednoosá. Jedná se buď o různé druhy analytické korekce přepočtových vztahů, odvozených pro napjatost jednoosou, nebo využití metod matematické optimalizace v kombinaci s numerickou simulací tahové zkoušky. Zmíněna je také nekonvenční metoda neuronových sítí. Pro 8 vybraných materiálů je provedena identifikace jejich křivky zpevnění metodou analytické korekce, optimalizace, sekvenční identifikace a pomocí neuronové sítě. Algoritmy posledních dvou metod byly modifikovány. Na základě analýzy získaných výsledků je doporučena oblast použití a nastavení parametrů jednotlivých algoritmů. Jako efektivní cesta k věrohodnému výsledku se ukázala kombinace principielně různých metod během procesu identifikace.
Využití metody sorpce metylénové modře při posuzování plastičnosti cihlářských zemin
Jiroušek, Štěpán ; Stančík,, Hynek (oponent) ; Sokolář, Radomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na metody posuzování plastičnosti keramických surovin(hlín a jílů). V teoretické části je popsán vznik, druhy, chemické a mineralogické složení těchto surovin. Dále jsou vysvětleny přípravy a postupy normových a nenormových metod posuzování plastičnosti hlín a jílů používaných v České republice a v zahraničí. V praktické části jsou popsány provedené zkoušky na vzorcích cihlářských zemin používaných v České republice. Výstupem této práce je pak nalezení korelačních vztahů mezi těmito zkouškami a stanovenou hodnotou sorpce methylenové modře.
Výpočtová analýza zbytkových napětí u autofretovaných vysokotlakých zásobníků paliva
Blaha, Jakub ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na numerickou simulaci autofretáže vysokotlakého zásobníku paliva – railu v systému Common Rail. Nejprve je popsán Chabocheho model, který je později použit pro simulaci autofretáže. Jsou popsány různé přístupy, které můžou být použity pro získání vhodného materiálového modelu. Poté je sledován vliv těchto různých přístupů na napjatost railu během procesu autofretáže. Vhodnost Chabocheho modelu pro simulace autofretáže a opakované autofretáže je posouzena srovnáním s komplexnějším Jiangovým modelem. Nakonec je sledován vliv autofretážního tlaku na různé vlastnosti, především na zbytková napětí.
Possibilities of the description of stress-strain curves for computational simulations
Košťál, Josef ; Halabuk, Dávid (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis investigated the identification of material’s flow curve using experimental data from standard tensile test output, and the possibilities of fitting a non-linear relationship through this identified curve. The theoretical background of differences between engineering and true stress and strain was presented, as well as the tensile test basis and its output. An analytical correction method (Mirone-La Rosa) for flow curve’s trend estimation, using the tensile test as an input, was described and used. Elasto-plastic piece-wise linear material models were listed and additionally four non-linear relationships were chosen and investigated – Hollomon, Ludwik, Swift and Voce. Then, the finite element method was used for flow curve identification of experimentally tested 18CrNiMo7-6 steel, with a standard tensile test output needed for flow curve calibration. Flow curve was calibrated with iterative process on the basis of comparison of reaction forces from simulation and experiment. Furthermore, the user interface was created, and the best fit out of four chosen non-linear relationships was found.
Influence of hardening model on the results of cros-roll straightening simulation
Meňhert, Samuel ; Kubík, Petr (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with simulation of cross-roll straightening using computational modeling with finite element method in software ANSYS. The main goal of this thesis is to quantify the influence of inaccurate knowledge of mechanical properties on the straightening process and correct setting of machine. It also aims for comparison of hardening models and their influence on the final curvature and residual stresses in the cross section of the bar.
Studie nárazu dopravního prostředku do stavební konstrukce.
Sychrová, Šárka ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Němec, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou nárazu dopravního prostředku do stavební konstrukce v programovém systému RFEM. Dopravní prostředek představuje v této práci běžné dopravní letadlo a konstrukci reprezentuje kontejnment jaderné elektrárny. Cílem práce bylo prozkoumání možnosti řešení účinku nárazu dopravního prostředku do stavební konstrukce v programu RFEM a stanovení rozsahu poškození konstrukce na základě numerické simulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.